Főoldal Technika és Tudomány Törzsi uszítás és idomitás: így tombol a woke forradalom egy New York-i elitiskolában

Törzsi uszítás és idomitás: így tombol a woke forradalom egy New York-i elitiskolában

0 megtekintés

<p><strong>Paul Rossi</strong> a New York Manhattan negyedében található Grace Church High School középiskolában tanított matematikát – aztán a minap,&nbsp;április 13-án megjelent <a href="https://bariweiss.substack.com/p/i-refuse-to-stand-by-while-my-students">kritikus írása</a> miatt elbocsátották munkahelyéről.</p>

<p>A cikk a korábban a New York Times-t annak „illberális”, öncenzúrázásra késztető szellemisége miatt otthagyó újságíró, <a href="https://precedens.mandiner.hu/cikk/20200715_felmondott_a_the_new_york_times_velemenyrovatanak_szerkesztoje">Bari Weiss</a> oldalán jelent meg.</p>

<p>Rossi elmondása szerint tíz éve módosított pályát, hogy tanárnak álljon, miután felfedezte, milyen szép dolog is fiatal embereknek segíteni a matematika igazságainak és szépségeinek megismerésében.&nbsp;</p>

<p><em>„Tanárként elsődlegesen a diákok felé vannak kötelezettségeim. Most viszont azt kéri tőlem az iskolám, hogy azonosuljak az »antirasszizmus« tréninggel&nbsp;és egy olyan pedagógiával, ami hitem szerint mélységesen káros úgy rájuk, mint bárki másra, aki a kíváncsiság, az empátia és a megértés erényeit kívánja táplálni” </em>– kezdi esszéjét Rossi. Szerinte hiába tűnik helyesnek az „antirasszista” gondolat, valójában épp önmaga ellentétéről szól, mert<em> „arra kényszeríti a hozzám hasonló tanárokat, hogy a rasszuk alapján eltérően bánjunk a diákokkal”. </em></p>

<p>Tapasztalata szerint<em> „annak érdekében, hogy egységes frontot képviseljünk a diákjaink előtt, a Grace tanárait arra utasítják, hogy az eme pedagógiai keretrendszerrel kapcsolatos kételyeinket házon belül, a »Közösségi Részvétel Irodájával« folytatott beszélgetéseinkre terjesszük ki”</em>, és az antirasszista ideológiában kételkedő diákok is azt a <em>„kihívást”</em> kapják,</p>

<div class="keretes">hogy „keretezzék újra nézeteiket”.</div>

<p><em>„Az iskolám, ahogy számos másik is, megszégyenítés és okoskodás útján arra készteti a diákjait, hogy elsősorban a rasszukkal azonosuljanak – már azelőtt is, hogy egyéni identitásuk kialakulna. Nyomást helyeznek rájuk, hogy véleményüket ahhoz igazítsák, ami rasszukhoz és nemükhoz társul, az ezzel nem összhangban álló egyéni tapasztalataikat pedig szorítsák a minimumra, vagy hagyják figyelmen kívül” </em>– fogalmaz Rossi.</p>

<p>Beszámol arról is, hogy<em> „az »elnyomó« morálisan kompromittált státuszát megmásíthatatlan jellemzőik miatt kapja meg a diákok egy csoportja. Mindeközben pedig a függőséget, a bosszússágot és az erkölcsi felsőbbrendűséget kultiválják az »elnyomottaknak« bélyegzett diákokban”</em>, azaz épp azon törzsies ösztönöket,</p>

<div class="keretes">amelyeken „egy valóban liberális oktatásnak felül kellene emelkednie”.</div>

<p style="text-align: center;"><em>

Forrás: Mandiner.hu - Tudomány rovat

További hírek a témában

Ez weboldal sütiket használ, hogy a felhasználói élményt javítsa. Feltételezzük, hogy ezzel egyetért, de ha akarja, bármikor letilthatja. Elfogad Részletek