Főoldal Koronavírus Alap lenne a tanárok megfelelő bérezése – Gloviczki Zoltán rektor a Mandinernek

Alap lenne a tanárok megfelelő bérezése – Gloviczki Zoltán rektor a Mandinernek

1 megtekintés

<p><strong>Hogyan vizsgázik a pedagógustársadalom online oktatásból?&nbsp;</strong></p>

<p>Jól vizsgáznak, nincs is más választásuk. Az, aki békeidőben is jól boldogul a pályán és a gyerekekkel, lényegesen könnyebben vette az akadályt, mint egy kiégettebb kolléga. Nagy ösztönző volt a tavasszal beköszöntött kényszerpálya, szükség volt arra, hogy az iskolák és a tantestületek letisztázzák, milyen eszközökkel kívánnak élni. Jó, hogy egyre többek számára hozzáférhető az internet, persze még nagyobb segítség lenne, ha jobb infrastruktúralehetőségek állnának rendelkezésre. Annak ellenére, hogy erőn felüli segítséget kapnak a hátrányos helyzetű területek, lenne még mit orvosolni. Az online oktatást mi, felnőttek is egyre nehezebben bírjuk, de működik a rendszer.</p>

<p><strong>Alapvetően nem a digitális, modern eszközök használatáról ismert az oktatás. Mit tapasztal, hol vannak a legnagyobb hiányok?&nbsp;</strong></p>

<p>Nagyon reménykedtem, hogy a járványhelyzet okozta exlex felszabadítja a kollégákat a tantervek, tankönyvek nyomása alól. Bíztam benne, hogy újragondolják, hogy pontosan mit, miért és hogyan szeretnének tanítani. Nagyon sokan meg is tették, voltak, akik már tavasszal, és voltak, akik a nyáriszünetben. A magyar iskolákra, tantervekre, tankönyvekre – és lássuk be, az elvárásokra is – jellemző tananyagközvetítő szemléletet még inkább karikírozza az online élet. Akkor, amikor a gyerekek lépésekkel a tanár előtt járnak, amikor</p>

<div class="keretes">tanár nélkül, egyetlen klikkeléssel megtalálják ugyanazt az információt,</div>

<p>ami a tankönyvben szerepel, át kell gondolni, hogy ehhez mit tudnak hozzátenni a pedagógusok. Ebből a szempontból ösztönző a járvány, és látok is továbblépést.&nbsp;</p>

<p><strong>A tavaly szeptemberben megjelent, következő tíz évre szóló köznevelési stratégiában szerepel az a vállalás, hogy legalább a tanárok felének használnia kell informatikai eszközöket az óráik negyven százalékán. Elég kevésnek tűnik ez a szám, hogyan oldja meg az online oktatást a tanárok másik fele?</strong></p>

<p>Ezt már a covidtól függetlenül is túlteljesítettük. Abszurd, és teljesen életidegen lenne, ha csupán a tanárok fele és kevesebb, mint minden második óráján kapcsolná be a számítógépet, vagy adna ezzel az eszközzel kapcsolatos házi feladatot. A pedagógusképzést magát is efelé hajtja a vírushelyzet, ugyanakkor&nbsp;a képzésben drámai probléma, hogy a gyakorlatokat nem lehet online végrehajtani. A tanító- és óvóképzést ugyan nem érint a köznevelés zárlata, így mi szerencsésebbek vagyunk, de egy tanárképző intézménynél erre nincs megoldás, ami pedig nehéz helyzet.</p>

<p>

Forrás: Mandiner.hu - Koronavírus

További hírek a témában

Ez weboldal sütiket használ, hogy a felhasználói élményt javítsa. Feltételezzük, hogy ezzel egyetért, de ha akarja, bármikor letilthatja. Elfogad Részletek