Főoldal Üzlet Hónapok óta tartó hatalmi harc zárult le a Volkswagennél, a Tesla mintájára alakítják át a konszernt

Hónapok óta tartó hatalmi harc zárult le a Volkswagennél, a Tesla mintájára alakítják át a konszernt

5 megtekintés
Portfolio Signature karácsonyra is!
A legfontosabb elemzések és exkluzív tartalmak a fa alá. Akár az utolsó pillanatban is megajándékozhatsz valakit egy éves Portfolio Signature előfizetéssel. Ha pedig egyszerre több ismerősnek, barátnak, családtagnak vásárolsz éves előfizetést, akkor van lehetőség mennyiségi kedvezményre is. Így azon túl, hogy az ünnepekre hasznos ajándékkal készülsz, még a minőségi gazdasági tartalomgyártást is támogathatod. Tudj meg többet

Ha nagyon le akarnánk egyszerűsíteni, akkor két ember harcáról szóltak a Volkswagen belső ügyei az elmúlt hónapokban, a vezérigazgató, Herbert Diess és az üzemi tanács elnöke, Bernd Osterloh feszült egymásnak, de persze ennél jóval többről van szó.

A tét nem kicsi, Diess fenekestül felforgatná a vállalatot, a célja az, hogy a Tesla mintájára egy technológiai vállalattá alakítsa a konszernt, elektromos, és hamarosan önvezető autókkal, ez viszont nyilvánvalóan fájdalmas folyamat lesz, amiben masszív költségcsökkentések jönnek, ez pedig nem hagyja érintetlenül a munkavállalói létszámot sem.

Diess ragaszkodott ahhoz, hogy további 2 évvel, 2025-ig meghosszabbítsák a 2023-ig futó szerződését, hogy ezzel bizonyítsa a konszern, hogy mögötte áll a kritikus transzformációban, és lehetőséget és elég időt adjon neki a szükséges átalakításokhoz.

Lapértesülések szerint a gordiuszi csomót a felügyelő bizottság elnöke, Hans Dieter Pötsch vágta át, az elmúlt napokban, még hétvégén is tárgyalásokat folytatott az érintettekkel, a megoldás pedig a következő lett:

  • a felügyelő bizottság teljes mértékben támogatja Diesst és az átalakítással kapcsolatos elképzeléseit,
  • de nem hosszabbítják meg 2023-on túl a szerződését.

Hogy demonstrálják az elkötelezettséget a transzformáció mellett, arról döntöttek, hogy a következő 2 évben

  • 5 százalékkal csökkentik a fix költségeket,
  • a beszerzési költségeket pedig 7 százalékkal csökkentik.

Több pozícióban is új vezetőkkel folytatja a konszern a működését:

  • Frank Witter helyett Arno Sntlitz lesz a pénzügyi vezető 2021 júniustól,
  • az újonnan létrehozott technológiai divízió vezetője Thomas Schmall lesz 2021. január 1-től
  • szintén jövő évtől a konszern beszerzési vezetője Murat Aksel lesz.

Az átalakítás felgyorsítása már csak azért is szükséges, mert ahogy nemrég a konszern bejelentette, előreláthatólag nem lesz képes teljesíteni az uniós szén-dioxid-kibocsátási határértékeket az idén, és valószínűleg jövőre sem, aminek milliárdos bírság lehet a következménye.

A pandémiát a konszern és a részvényárfolyam is megszenvedte, a Volkswagen árfolyama idén 21 százalékkal került lejjebb.

Címlapkép: Miquel Benitez/Getty Images

Forrás: Portfolio.hu - Üzlet rovat

További hírek a témában

Ez weboldal sütiket használ, hogy a felhasználói élményt javítsa. Feltételezzük, hogy ezzel egyetért, de ha akarja, bármikor letilthatja. Elfogad Részletek