Alapvetően nyitottak vagyunk a zöld kezdeményezésekre, ha ezek könnyen elérhető és lehetőleg olcsó megoldások – derült ki a Mizse ásványvíz gyártója, a Magyarvíz Kft. reprezentatív kutatásából. A kutatás során arra a kérdésre keresték a választ, hogy a magyarok mit tesznek a fenntarthatóság érdekében.
A válaszadók kétharmada (bevallásuk szerint) szelektíven gyűjti a szemetet. Emellett, ha valami elromlik, szívesebben javíttatja meg, mint sem, hogy újat vegyen: ez persze nemcsak környezet-, de pénztárcabarát megoldás is egyben.
Dobogós helyen áll még a hazai termékek előnyben részesítése is, mert így kisebb a szállítás okozta környezetszennyezés mértéke (69 százalék). Ezenkívül a lakosság nagy része (61 százalék) igyekszik minimalizálni a műanyag zacskók használatát és inkább a többször használatos textiltáskákat választja.
A kutatásból az is kiderült, hogy minden harmadik ember (32 százalék) előnyben részesíti a környezetre kevésbé káros „zöld” termékek vásárlását, bár nagy százalékuknál (49 százalék) ez még mindig inkább csak alkalomadtán fordul elő. Sőt, a válaszadók 14 százaléka nyilatkozott úgy, hogy számukra az ár az elsődleges szempont.
Kifejezetten a fenntarthatóság miatt kevesen hajlandóak használt termékeket vásárolni, legyen az bútor, ruházat vagy háztartási eszköz (21 százalék), illetve ugyanilyen arányban érdeklődnek a csomagolásmentes boltok iránt is. Ennek ellenére a kutatás eredményei szerint reménykeltő, hogy a magyarok majd fele (48 százalék) az újrahasznosítható, illetve újrahasznosított anyagú csomagolásokban lévő termékeket választja szívesebben.
Forrás: HVG.hu - Tech rovat