Főoldal Befektetés Megduplázta értékét az Airbnb első tőzsdei napja után

Megduplázta értékét az Airbnb első tőzsdei napja után

1 megtekintés
Portfolio Signature karácsonyra is!
A legfontosabb elemzések és exkluzív tartalmak a fa alá. Akár az utolsó pillanatban is megajándékozhatsz valakit egy éves Portfolio Signature előfizetéssel. Ha pedig egyszerre több ismerősnek, barátnak, családtagnak vásárolsz éves előfizetést, akkor van lehetőség mennyiségi kedvezményre is. Így azon túl, hogy az ünnepekre hasznos ajándékkal készülsz, még a minőségi gazdasági tartalomgyártást is támogathatod. Tudj meg többet

Az Airbnb részvényeinek a jegyzési ára 68 dollár / darabon alakult eredetileg, amivel a cég mintegy 3,5 milliárd dollár tőkét vont be a működéséhez az 50 millió kibocsátott részvény után.

Ehhez képest a kereskedési nap kezdetén a Nasdaqon máris 146 dolláron debütáltak a részvények annyira nagy volt az érdeklődés a befektetők részéről, tehát a kibocsátási ár több mint 2-szeresén kezdtek el a részvényekkel kereskedni.

A részvények árfolyama napközben elérte a 165 dolláros szintet is, és végül valamivel a nyitóár alatt fejezték be a napot, 144 dolláron.

Ezzel a vállalat piaci kapitalizációja első kereskedési napja után 86,5 milliárd dolláron alakult, ugyanakkor:

teljesen felhígított alapon, opciós jogok és korlátozott részvények figyelembevételével is, ez az érték közelebb áll a 100 milliárd dollárhoz.

Ha a felhígítás nélküli piaci kapitalizációt tekintjük, már akkor is nagyobb az Airbnb értéke, mint a nála nagyobb és jóval régebb óta működő versenytársáé, a Booking Holdingsé.

A vállalat eredtileg még tavasszal készült a tőzsdei debütálásra, de az akkori terveket átírta koronavírus-járvány, de végül még így is sikerült idén megvalósítani az IPO-t. Az Airbnb-nek még soha nem volt nyereséges pénzügyi éve, bár negyedéves alapon már termeltek profitot több alkalommal is. A koronavírus-járvány alaposan megviselte a céget, még tavasszal megvált munkaerejének 25 százalékától, mintegy 1900 főtől. A harmadik negyedévben azonban már visszapattantak a bevételek, és jobban teljesített a cég.

Azzal kapcsolatban, hogy aggasztják-e a magas értékelések, Brian Chesky CEO azt nyilatkozta, hogy:

Nem gondolom, hogy most jobban aggódnék, mint április vagy május környékén.

Ezzel nyilvánvalóan a koronavírus-járvány első hullámára utalt és az akkori lezárásokra. Egyébként árbevétel szempontjából az Airbnb az év első kilenc hónapját tekintve kisebb visszaeséseket tapasztalt, mint közvetlen versenytársai, 32 százalékkal estek a díjbevételek, míg a Bookings esetében például 48 százalékkal.

(MarketWatch)

Címlapkép: Victor J. Blue/Bloomberg via Getty Images

Forrás: Portfolio.hu - Befektetés rovat

További hírek a témában

Ez weboldal sütiket használ, hogy a felhasználói élményt javítsa. Feltételezzük, hogy ezzel egyetért, de ha akarja, bármikor letilthatja. Elfogad Részletek